Ugrás a fő tartalomra

SOROZATAJÁNLÓ: Csengetett, Mylord?

Sziasztok!

Senki ne lepődjön meg azon, hogy bejelentem, a Sherlock és a My mad fat diary után ismét egy angol sorozatot néztem meg. Kezdem úgy érezni, hogy a különböző nemzetekről szóló modern sztereotípiák alátámaszthatóak, bár ez durva általánosítás, hiszen csak egy dolgot tudok biztosan; az angolok remek sorozatokat gyártanak. Lássuk hát, mi a helyzet a Csengetett, Mylord? - dal.


Információk

Stáblista (nekem ugyan semmit sem mond, de hátha valaki szükségét érzi)
rendező: David Croft, Roy Gould
forgatókönyvíró: David Croft, Jimmy Perry
zeneszerző: Jimmy Perry, Roy Moore
operatőr: John Vincent
producer: David Croft
vágó: Mike Robotham

Bővebben
Eredeti cím: You rang, M'Lord?
Műfaj: szituációs komédia
Bemutató: 1988
Eredeti sugárzás: 1988-1993
Eredeti adó: BBC One
Évadok száma: 4
Részek száma: 26
Játékidő: 45-50 perc
IMDb értékelés: 8, 9
Befejezett: igen

Főcímdal (fülbemászó): 

From Mayfair to Park Lane
You will hear the same refrain
At every house again again
You Rang, M'Lord?

Stepping out on the town
The social whirl goes round and round
The rich are up the poor are down
You Rang, M'Lord?

The "bunny hug" at the Shim Sham Club
The charleston at The Ritz
And at the Troc do the "turkey trot"
Give Aunt Maude a thousand fits…

Saucy flappers in cloche hats
Natty chappies in white spats
The upper set is going bats
You Rang, M'Lord?

A véleményem

A történet

James és Stokes
Az 1920-as évek Angliájában járunk, ahol a társadalmi osztályok között elképzelhetetlennek tűnt az átjárás. A rangi különbségek meghatározták a mindennapokat, a gazdagok mindig fent voltak, a szegények pedig lent. A háborúban azonban mindenki egyenlő, legalábbis az ellenség szemszögéből. Így történhetett, hogy Alfred Stokes és James Twelvetrees, két alacsony származású, ám ambiciózus férfi, megmentették az arisztokrata Edwad Meldrumot, aki örök hálával tartozik nekik. Ezt kihasználván évek múltán mindkét férfi a Meldrum család londoni házába kerül, ahol komornyikként és inasként szolgálnak, és kötelességük a különc, ám gazdag és befolyásos gazdáik minden kérésének eleget tenni, mely olykor elég bajosan ugyan, de sikerül. A Meldrum-házban zajlik az élet, bár talán egy kicsit másképp, mint máshol...

Azt hiszem, Agatha Christie-nek köszönhető, hogy ellenállhatatlan érdeklődéssel viseltetek minden iránt, ami angol. (Nem mondom, Cumberbatchnak, Colin Firthnek, Martin Freemannek, Rowlingnak és még elég sok mindenkinek köze van ehhez, de... mennyivel jobban hangzik ez így?) Az ő könyveiben, vagy legalábbis a korai regényekben, olyan feledhetetlen hangulat uralkodik, hogy azóta sem tudom túltenni magam rajta. Valószínűleg ezért is érdeklődtem egyből a sorozat iránt. 

Maga az alap nem valami különleges, nincsenek benne sem fondorlatos gyilkosok, sem pedig a szenvedély tüzétől lángoló szerelmek, sőt, tulajdonképpen első hallásra, semmi olyat nem talál benne az ember, ami bárkit is érdekelhetne. (A húszas évek Angliáján kívül...)  Mégis a történet könnyedén elragadja az embert.

Először is maga a helyszín, a Meldrum-ház is ad egy fenséges, emelkedett hangnemet a történetnek, ami egyébként is sokak érdeklődését felkeltheti. Ezenkívül az angol diszkréció szigorú megnyilvánulásai, a terjengős eufemizmusok használata és a színészek merev, de kifejező játéka is emeli a színvonalt. 

Mindazonáltal ez egy szituációs komédia, ami komoly társadalomkritikával él; az arisztokrácia nevetséges szeszélyeit és gyakori kilengéseit gúnyolja, a karaktereit komikusan tipizálja, miközben az angol humor széles skáláját vonultatja föl. Ügyesen felépített, szórakoztató történet, amelyben éppen annyi komolyság rejlik, amennyit az ember tompább pillanataiban is fel tud fogni.

 - A tiszteletre méltó Teddy látta, hogy mennyire zavarban vagyok, ezért kedvesen megpaskolta a fenekemet.
- Örülj, hogy nem mást tett veled.
 - Fogd be a szád, Henry!

A karakterek

Az alagsor:


Nahát, mint egy festmény! Ez a sok ezüst! Ugye nem markoltál fel egyet se, apa?!

Alfred Stokes (Paul Shane) egy minden hájjal megkent figura, akinek a múltja igencsak kacifántos. Becstelenségre való hajlamának köszönhetően mindig sikerül pénzhez jutnia. Huzamosabb ideig egy cirkuszban dolgozott késdobálóként. A háború alatt megmentette Teddy életét, így később, amikor elveszti az állását, sikerül bekéredzkednie a Meldrum-házba. 

James Twelvetrees (Jeffrey Holland) a beképzelt, becsületes lakáj, akinek a hierarchiába vetett hite rendíthetetlen. Célja az, hogy komornyik lehessen, ám ebben megakadályozza Stokes, régi bajtársa, akit szívből utál. A sorozat ügyeletes szépfiúját alakítja, aki fülig szerelemes munkaadója lányába. Makulátlan jellem, aki mélyen elítéli feljebbvalója üzelmeit, de sokszor mégis segít rajta.

Ági Ivy Teasdale (Su Pollard) egy ügyetlen, jóhiszemű, kissé modortalan cselédlány, aki valójában Alfred Stokes lánya. Kedves és aranyos, aki mindig elvégzi a munkáját, ugyanakkor ostoba és csúnyácska is. Neheztel az apjára a piszkos ügyei miatt, és csodálattal szemléli az arrogáns James-t.
Ivy, ne felejtsd el bezárni az ajtódat.
- Ivy, lefekvés után zárd be jól az ajtódat.
- Ivy, nincs zár az ajtódon...
További szereplők az alagsorból: Blanche Lipton, a szakácsnő, akivel csúnyán elbánt egy hódolója; Henry Livingstone a csapat legfiatalabb tagja, gyakran bántják szegényt a szemtelensége miatt; Mabel az idős asszony, aki a legpiszkosabb munkákat végzi a ház körül, már amikor éppen nem részeg vagy szarkasztikus; és végül következzék Wilson kapitány, aki a hivatalos szerveket képviseli a történetben. 

A Meldrum-ház:


George Meldrum (Donald Hewlett) a ház feje, aki állítása szerint vaskézzel irányítja otthonát, de valójában többet törődik a gyönyörű, és nem mellesleg házas Agathával, mint a cselédséggel vagy a gyerekeivel. Gumigyára van, ami többek között gumiszalagokat és bizonyos egészségügyi termékeket készít. 

Teddy (Michel Knowles) Lord Meldrum testvére, akinek különös fétise van; a cselédlányok megszállottja, méghozzá elég felelőtlenül. Jegyben jár Madge Cartwrighttal, aki egy gazdag, rámenős nő, és egy cseppet sem tetszik Teddynek. Ügyefogyott karakter, semmihez sem ért, de ahhoz nagyon. 

- A ma esti partnered Medge Cartwright lesz.
 - Medge Cartwright?! Ennyit tudsz nyújtani nekem?!
- Akarod, hogy meghívjam neked a 10-es számú cselédlányt?
- Ez aljas volt...
- Miért, Medge egész jól néz ki...
- Igen, de 1903-es évjárat!


Oké, Lavender egyszerűen... :D
Lady Lavender Southwick (Mavis Pugh) a bogaras öregasszony, akinek rengeteg pénze van. Szeszélyes és kiszámíthatatlan, legtöbb idejét pedig a szobájában tölti a papagájával. Szívesen dobál pudingot vagy zabkását Ivyra, akit csak Ethelnek szólít. Folyton várja, hogy régi szerelme, Dolby kapitány eljöjjön érte, hogy összeházasodhassanak. 

Poppy (Susie Brann) Meldrum fiatalabbik lánya, csinos, kekeckedő, igazi úrinő, aki ezer örömmel flörtöl Jamesszel. A szórakozásnak él, mindene a vásárlás és az esti partik a Kit Kat Klubban. Állandó udvarlója Jerry, aki nem túl jó parti, de kitart a szerelme mellett.

Cissy 
Cissy (Chatrine Rabett) az idősebb testvér, aki igencsak radikális elgondolásokkal rendelkezik. Férfi ruhába öltözik, monoklit hord, és gyakran csókot vált Penelopéval, a barátnőjével. Cinikus, de bölcs nő, aki törődik a szegényekkel, mi több, támogatja a Munkáspártot.

További szereplők: Lady Shawcross, a belevaló úrinő, akinek minden ujjára jut egy férfi; Lord Shawcross, az idős férj, aki mindennél jobban vágyik csinos kis feleségére, de ijesztően féltékeny; Rose, a cselédlány, aki elcsavarta Teddy fejét; és Charles, az iszákos püspök. 

Az én kedvenc szereplőm Ivy, aki nagyon rokonszenves. Végig szurkoltam neki és Jamesnek, mert szerintem igazán aranyosak. A többieket is nagyon szerettem, még a ledér Agatha és az irritáló Madge is elnyerte a tetszésemet. 



Kinek ajánlom?
- aki szereti az angol humort
- akit érdekel a '20-as évekbeli Anglia
- aki egy eredeti szituációs komédiát szeretne látni
- aki ki akarja kapcsolni az agyát
- aki rövid sorozatot keres
- akinek elege van a modern világból


Ti hogy s mint vagytok az angol sorozatokkal? Mit gondoltok a szituációs komédiákról? Jobban kedvelitek ezt a műfajt, mint mondjuk a sokkal komolyabb drámákat, krimiket vagy fantasy témájú sorozatokat? Írjátok meg a gondolataitokat, véleményeiteket kommentben! Köszönöm a figyelmet :)

(És most jöhetnek a dicséretek meg a meglepődve pötyögött mondatok, miszerint ez egy olyan bejegyzés volt, ahová nem illesztettem be egyetlenegy Sherlock-gifet sem.)

Megjegyzések

  1. Én még nem néztem direkt angol sorozatot :D na talán most.... :P <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)
      Köszi a kommentet. Hát... szerintem megéri, bár nem szeretnék általánosítani. Tapasztalataim szerint mind nagyon jók, és na, az angol humor verhetetlen :P

      Törlés
  2. Nagyon szeretem! Megunhatatlan!;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszi a kommentet :)
      Igazad van, hihetetlen, hogy hányszor meg lehet nézni egy részt, és még akkor is vicces, érdekes.

      Törlés
  3. Egyszerűen imádom! Azt hittem, hogy csak engem érdekel ennyire ez a sorozat, de végre valaki írt is róla! Már nagyon régóta nézem, ezért is van az, hogy eredeti sorrendben szerintem még nem is láttam, viszont még harmadjára is jólesik végignézni. Ennek ellenére sajnos Angliában nem valami sikeres a sorotar, és azt mondják, hogy Magyarországon a szinkronja miatt szeretik, amit sajnos az angolok nem találtak el, pontosabban náluk annyira nem érződik a humor és a sorozat szerethetősége, mint nálunk. Köszönjük az ajánlót! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)
      Köszönöm a kommentet!
      Igen, arról én is hallottam, hogy ott annyira nem ment jól, de nálunk szerencsére szeretik a nézők, ezt mutatja az is, hogy folyton adják, és a sikerén megindulva több, hasonlóan angol sitcomot lejátszanak.
      Üdv: Kriszti

      Törlés
  4. Örök kedvenc! Egyszerűen nem lehet nem szereteni. XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)
      Köszi a kommentet!
      Igen, rettentően imádnivalóan a sorozat, hétköznapi, esendő és mégis szerethető karakterekkel.
      Üdv: Kriszti :)

      Törlés
  5. Azt hittem csak en nezem meg mindig :D. Megunhatatlan!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm a kommentedet :)
      Én is azt gondoltam, hogy kisebb a "rajongótábora", de most, hogy megírtam a bejegyzést, meglepődtem, mert rengetegen írtatok, hogy szeretitek, facebookon is, itt is. Örüljünk neki, mert mint tudjuk, amíg van nézettség, addig megy :)
      Üdv: Kriszti

      Törlés
  6. Szia!

    Nem is tudom, mi vezetett erre blogra és pontosan ehhez a poszthoz, de ha más nem is, kiszimatoltam az angol humort! :D
    Egyszerűen imádom ezt a sorozatot! és minden egyes alkalommal meglepődöm, hogy milyen kevés részt is ért meg... <- na jó, ez amolyan mellékes dolog
    A "Nem szól szám, nem fáj fejem." felénk már szállóige, ahogy van még néhány mondat, ami, ha elhangzik, mindenki tudja már, hogy bizony a Csengetett, Mylord?-ból van :D Én egész szerencsésnek mondhatom magam, hogy a sorozatnak az egész család nagy kedvelője, de más rajongókkal eddig alig találkoztam. :3
    A szinkron, meg kell adni, remekül sikerült! Nem is tudnék mondani olyan hangot, ami ne illeszkedett volna a karakterhez. Lady Lavender, Stokes vagy épp Ivy, mindegyikük mögé olyan szuper hangú embereket választottak, hogy az... no jó, nem mondom, hogy egyedülálló, de ritka jó kombót hozott létre így a karakterekkel és a sztorival együtt :D
    A szereplők mind szerethetőek, vagy épp annyit nevetünk rajtuk, hogy... napestig tudnék áradozni róluk.
    Jó volt olvasni ezt a kis felelevenítőt :D
    /Más hasonló sorozatokat is ismersz? :)

    üdv, Zsazsi :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm szépen a kommentet :)
      Teljesen egyetértek azzal, amit írtál. Sajnos nem néztem még hasonló sorozatokat, de már ezer éve tervezem a Halló, hallót, amit most az RTL II vetít, ha jól tudom. Meg azt hallottam, hogy a Waczak Szálló, ha ez a címe, is jó, de egyelőre még nem jutottam odáig, hogy elkezdjem nézni.
      Üdv: Kriszti

      Törlés
    2. A Hallo, hallo! is fergeteges komédia, láttam már az összes részét (még anno DVD-ről néztük) :D

      Törlés
    3. Hű, akkor amint lesz időm, el is kezdem, mert nagyon kíváncsi vagyok rá egy ideje :)

      Törlés
  7. Köszi a cikket, és a sorozat méltatását. ;) Akinek van kedve tovább rajongani a sorozatért, az jöjjön a Meldrum rezidenciába! Kicsit várni kell a kopogtatásnál, míg Henry odaér, de istenemre mondom jó móka lesz!

    VálaszTörlés
  8. https://www.facebook.com/groups/csmrk/?fref=ts
    Ez a Meldrum Ház pontos címe. Sziamia!

    VálaszTörlés
  9. Szia!
    Köszönöm a cikket, pont most nézem (nézzük párommal) a sorozatot, és mindig dőlünk rajta. Tipikus, angolos fanyar humorral fűszerezett történet, egy kicsit talán hasonlít a Mr. Bean-féle filmekre is, ám a tipikus hasonlóságot mutat a Monthy Piton-féle Waczak szállóval (itt a Waczak, mint vacak, nemcsak vezetéknév, hanem utal a szálló minőségére is), illetve a fentebb már említett Halló! Halló!-sorozattal - akit majdnem ugyanazok készítettek, akik ezt a sorozatot is. Utóbbit én speciel már 5-6-szor láttam, hossza ellenére is. Melegen ajánlom mindkettőt!

    (Csendesen jegyzem meg, hogy a Benedict Cumberbatch-es Sherlock is zseniális, ha szeretted, ajánlom a Sir Arthur Conan-történeteket, és ha van időd és kedved, less bele a Doctor Who?-ba is, hátha neked elnyeri a tetszésedet!)

    VálaszTörlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  11. A 90-es évek óta nézem. Ahányszor adják, újból es újból. Itthon is megvan. Csak annyit teszek hozzá, hogy nálunk sokkal több rajongója van, mint otthon.
    8 rosszpont a BBC-nek, még 2 és megbuktatom őket😊!
    Ha valaki most kezdi nézni, ne hagyja abba az első 10-15perc után. Megéri.
    Sok angol sitcomot láttam már, de még mindig azt mondom, ez a legjobb.


    VálaszTörlés
  12. A "Csengetett, Mylord?" FB csoport 25500 tgja szívesen látja a sorozat iránt érdeklődőket. A sorozatban megszokott hangulat uralkodik, kizárva aktuálpolitikát, üzletet a megjelenített tartalomban.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)