Ugrás a fő tartalomra

2016-os könyvkihívás: Félévi összesítés

Sziasztok!

El sem tudom mondani, hogy mennyire össze vagyok zavarodva. Az idő telik, méghozzá egyre jobban. Valamikor, magam sem tudom pontosan, mikor, de felgyorsultak körülöt
tem az események. Elkezdődött a tavaszi szünet, aztán véget is ért, jött az osztálykirándulás, aztán az évzáró, és hopp, máris beköszöntött a nyár! Minden nyüzsög, rohan, én meg csak tátott szájjal bámulok magam elé, és fel sem fogom, hogy fogy az idő.

Tudom, muszáj lesz végre tudatosítanom magamban, hogy fogy az idő, ugyanis hiába telt el hat teljes hónap (na jó, nem annyira teljes) azóta, hogy elkezdtem a könyvkihívást, még mindig rengeteg pontot kell teljesítenem.

Ezeket olvastam el eddig: 

1.Egy könyv, aminek a szereplője hasonlít rád: Denise Jaden - Soha nem elég
2. Egy nő szerző könyve: Agatha Christie - Nemezis
3. Egy könyv, amit nem olvastál 2015-ben: Gimesi - Tasnádi - Vészits - Jeli: Időfutár 2. A királynő palástja
4. Egy könyv, ami totális marhaság: Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó
5. Egy könyv, amit féltél sötétben olvasni: Madeleine Roux - Asylum 1. A bolyongó lélek
6. Egy klasszikus, amire eddig nem volt időd: Gárdonyi Géza: Ida regénye
7. Egy könyv, ami más nézőpontot mutat: Mark Haddon - A kutya különös esete az éjszakában
8. Egy könyv, amiben rövid történetek vannak: Sir Arthur Conan Doyle - Sherlock Holmes kalandjai
9. Egy könyv, amiben sok a rejtély: Agatha Christie - A kutya se látta
10. Egy könyv, aminek rejtélyes, sötét borítója van: Tom Rob Smith - A tanya
11. Egy könyv, amire mindenki azt mondta, ne olvasd el: Szűcs Vanda - Egy ikerpár titkos naplója 2. Szívzűrök
12. Egy könyv, ami teljesen összezavar: Tasnádi - Vészits - Gimesi: Időfutár 5. A por hatalma
13. Egy naplószerűen megírt regény: Szűcs Vanda - Egy ikerpár titkos naplója 1.: Kezdetek
14. Egy híres művészről szóló könyv: Mitch Winehouse - Amy, a lányom
15. Egy olyan szerző könyve, akinek a család - és utóneve ugyanazzal a betűvel kezdődik: Leiner Laura - Hullócsillag
16. Egy olyan regény, amit egy általad olvasott regényben említettek meg: Arthur Conan Doyle - A Sátán kutyája (megemlítették: Mark Haddon - Egy kutya különös esete az éjszakában)
17. Egy könyv, aminek alliteráló címe van: SiobahnDowd/Patrick Ness - Szólít a szörny
18. Egy könyv, ami a hazádban játszódik: Gimesi-Jeli-Tasnádi - Időfutár: A körző titka
19. Egy Európában játszódó könyv: Böszörményi Gyula - Leányrablás Budapesten
20. Egy könyv, amit egy nap alatt be tudsz fejezni: Sir Arthur Conan Doyle - A brixtoni rejtély
21. Egy könyv, amely minium 100 évvel idősebb nálad: Charlotte Bronte - Jane Eyre
22. Egy könyv, amely több, mint 600 oldalas: Gál Dorina: Bíborszív
23. Egy képregény: Garfield (azt hiszem, 121. rész, de csak ennyit tudok róla) 
24. Egy könyv, ami nyáron játszódik: Alan Bradley - De mi került a pitébe? 
25. Egy disztópia: Lois Lowry - Az emlékek őre
26. Az első könyv, amit meglátsz a könyvesboltban: M.J. Arlidge: Ecc, pecc
27. Egy könyvtári könyv: Tasnádi - Vészits - Gimesi: Időfutár 4. A káosz temploma
28. Egy szatirikus könyv: Vermes Timur - Nézd ki van itt
29. Egy kortárs költemény: Lackfi János - Véletlen
30. Egy dráma: William Shakespeare - Rómeó és Júlia

Tehát fél év alatt 30 könyvet sikerült elolvasnom, legalábbis olyat, amely a lista valamely pontjához kapcsolható. Ez majdnem a fele annak a mennyiségnek, amelyet egész évre terveztem, így tulajdonképpen elégedett vagyok magammal. Előttem még a nyár, egyelőre nincs programom, valószínűleg sok időt fogok tölteni olvasással. 

Ti indultatok a kihíváson? Hogy haladtok vele? Ti milyen szempontok alapján választotok könyvet? Írjátok meg kommentben!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)