Ugrás a fő tartalomra

Júlia levele Rómeóhoz, miután megtudta, hogy férjhez akarják kényszeríten

Sziasztok!

Ezúttal egy lehetetlenül nyálas, romantikus levelet írtam, ami szerintem katasztrofálisan sikerült, de az irodalomtanárom egy ötössel jutalmazta, úgyhogy lehet, hogy nem is olyan szörnyű.

Röhögni nem ér!


Drága Rómeóm, édes uram!

Mikor lehunyom a szemem, éppoly tisztán látom arcodnak lágy élét, fénylő tekinteted csillogását, büszkén futó vonásaid és ajkaid minden mozdulatát, mintha itt volnál mellettem, s szerelmed ölelésében nyugodnék. Amikor viszont kinyitom, csak a rút világ tárul elém, a kegyetlen, igazságtalan világ, amely elszakított tőled. Hiányod mardos, szúr, éget, lángoló pengeként hatol a belsőmbe. Lelkem minden rezdülése érted kiált, szívem minden dobbanásával utánad sóvárog, én pedig némán jajgatva, zúgó fejjel, tétlenül várakozom.
De jaj! Sürget az idő. Két nap múltán megtartatik a menyegző, melyen Párist hites férjemmé kell fogadnom, s hű feleségként idegen karjaiba kell omlanom. Minden gondolatommal viszolygok attól, hogy édes szavaidat más szájából halljam, hogy lelkem egy másik férfira bízzam, s hogy másé legyek. Mégis mi mást tehetnék? Hazatérésed komoly veszélyekkel járna, talán életeddel kéne megfizetned tetteidért, s úgy végképp Páris karjaiba dobnának. Azt már nem! Inkább a halál, mintsem hogy nélküled kelljen élnem, s a földi világot élveznem.
Mondd hát, mit tegyek? Fogadjam el az undok Párist, mert aki nem te vagy, az csak undok és rút lehet számomra, s teljesítsem apám parancsát? Áruljam el örök szerelmünket, gyalázzam meg a saját érzelmeimet, tépjem cafatokra a szívem, hogy engedelmes leányként helyesen cselekedhessek? Ezt mégsem tehetem, nem taposhatom szét szerelmünk csíráit. Akkor hát mit tegyek? Szegüljek ellen? Vegyem semmibe a kötelességem, hálátlanul forduljak el a családomtól s fussak férjemhez? Szökjek meg Veronából, hogy másutt végre találkozhassak veled? Rohanjak tehozzád Montovába? Legyek hű egyetlen Rómeómhoz, önmagamhoz és szerelmünkhöz, vagy viselkedjek nevemhez méltón, engedjek a kényszernek, s legyek Párisé?
Egész lényem tiltakozik a házasság ellen, ám atyám elhatározása szilárd, karja erős. Anyám és  a dadus is magamra hagyott. Egyedül maradtam, Rómeó, csak terád számíthatok, de oly soká láthatlak viszont! Találkozásunk olyan távoli, olyan messze van még, sajog a szívem, ha ere gondolok, megremeg a lelkem, és könnyek szöknek a szemembe. S ekkor lehunyom őket, hogy alakod újra felderengjen előttem.
Az idő kevés, szinte rohan, s félek, hogy magam mögött hagy minket. Mégis hiszem, szívemmel , lelkemmel hiszem, hogy látjuk még egymást, s akkor szerelmünk kiteljesedik majd, és egymáséi leszünk, örökkön örökké.


A te szerető Júliád

Tetszett az én kis irományom? Mit gondoltok a Rómeó és Júliáról? Gondolkodtatok már el azon, hogy mi lett volna, ha a sors nem dolgozik ellenük? És mit gondoltok a rengeteg feldolgozásról? Miért vált mára elcsépeltté ez a szerelmi történet? Írjátok meg kommentben!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)