Ugrás a fő tartalomra

Harry Potter Tag

Sziasztok!

Néhány bejegyzésemben tettem már megjegyzést arra, hogy Harry Potter rajongó vagyok, de hosszabban sosem fejtettem ki. Szívesen megtenném, de tudom, hogy az rettentően hosszú és érthetetlen bejegyzés lenne, és egyébként sem tartom szükségesnek, hogy még én is hangsúlyozzam ennek a történetnek a nagyszerűségét, így inkább csak egy tag formájában próbálom összefoglalni

1. Kedvenc könyv?

Nem igazságos, és egy rajongóhoz egyébként sem méltó, de be kell vallanom, van kedvenc könyvem. Méghozzá a Harry Potter és az azkabani fogoly. Hogy miért? Egyrészt az elején Harry kis malőrje miatt, másrészt pedig a végén történő események miatt. Ugyan rettentően csalódott voltam, amikor Sirius végül... Nem szeretnék spoilerezni, de akik olvasták, tudják, mire gondolok, de azért nagyon tetszett. 

2. Legkevésbé kedvenc könyv?

Azt hiszem, hogy az ötödik, vagyis a Harry Potter és a Főnix Rendje. Nekem ez többek között azért nem tetszett annyira, mint az összes többi, mert végig szörnyen dühös voltam Harryre. Egyszerűen zavart a viselkedése, nem tudom, miért. 

3. Kedvenc film?

A Harry Potter és a Bölcsek köve. Azt nagyon jól eltalálták. Amikor azt nézem, tényleg úgy érzem, mintha a könyvet olvasnám, még akkor is, ha a főszereplő szeme kirívóan kék, és nem pedig zöld. (Ezt sosem bocsátom meg a készítőknek, még akkor sem, ha a színész egyébként minden más szempontból megfelelt a szerepre.)

4. Legkevésbé kedvenc film? 

A hetedik első része. Unalmas és vontatott volt, ráadásul valamiért egyáltalán nem éreztem azt, amit akkor, amikor a könyvet olvastam. A második része már sokkal jobban sikerült.

5. Kedvenc idézet?

"A gyerek szavát, hiába is őszinte, nem hallják meg, akik elfelejtettek hallani."
Természetesen Dumbledore-tól...

6. Kedvenc Weasley?

Fred és George. Egyértelmű. Az ikreket egyszerűen imádtam. Viccesek, életrevalóak és szemtelenek. Annak ellenére, hogy otthagyták az iskolát, sikerült megélniük, bohémságuk ellenére rettenetesen bátrak, és megvan a magukhoz való eszük. Ami pedig azt a bizonyos szívfájdító esetet illeti, ami a könyvek végén történik... Az volt a legérzelmesebb, legfájdalmasabb rész. 

7. Kedvenc női karakter?

Luna Lovegood. Már a könyvben is nagyon sz
erettem, aztán a filmben végleg a kedvencemmé vált. Hermionét is szeretem, mert szorgalmas, okos, tehetséges és bátor, de Luna valósággal elbűvölt. A jó értelemben vett bolondsága imádnivalóvá tette, de bizonyos pontokon megmutatkoztak ennél sokkal fontosabb tulajdonságai is, például a hűsége és az esze. 

8. Kedvenc férfi karakter?

Mondanám, hogy Harry, de nem. Persze, mint főszereplő kedveltem, de valahogy nem ő volt a legnagyobb kedvencem. Inkább Pitont vagy Voldemortot mondanám, közülük is inkább Pitont. Ő tipikusan az a karakter, akit kedvelni szoktam: mogorva, gúnyos, elnyomja az érzéseit, amelyek igenis vannak neki, ráadásul a legtöbben utálják. A szerelem pedig... Hát nem
különös, hogy a főszereplő románca a lehető legérdektelenebb az egész történetben?

SPOILER

Mármint mindenki szurkol Hermionénak és Ronnak az első könyvtől kezdve, vagy legalábbis én már akkor tudtam, hogy nekik össze kell jönniük. Aztán ott van Neville és Luna, akik a maguk módján remek emberek és tele vannak értékekkel, de különcségük egy kicsit elszigeteli őket az emberektől. Lupint és Tonskt is imádtuk, aranyosak voltak. A Weasley házaspár egyszerűen fantasztikus volt. Piton Lilly iránt érzett szerelme nem teljesült be, és talán éppen ezért mindenki elérzékenyül, amikor róluk van szó, hiszen ilyen kitartóan küzdeni valakiért csak egy igazi hősszerelmes tud, és eközben Harry csakúgy pikkpakk összejön Ginnyvel. Ott is vannak buktatók, mélyebb jelenetek meg minden, de annyira snassz az egész, meg kiszámítható is, nem érzem elég hangsúlyosnak. Azért persze nagyon szeretem őket.

SPOILER VÉGE

9. Kedvenc gonosztevő?

Mondanám Pitont, de szerintem ő nem volt gonosztevő. Azt hiszem, Bellatrix Lestrange-re szavazok. Igazi őrült volt, imádtam a stílusát.

10. Kedvenc tanár?

McGalagony. Már az első fejezettől kezdve nagyon szerettem, a szigorúsága mögött rejtőző érző szív egyszerűen megható. Egy időben szurkoltam neki és Dumbledore-nak, de aztán kiderült, hogy Rowling melegnek alkotta meg, így összedőlt az álmom. Kár.

11. Inkább megmosnád Piton haját, vagy egy napig hallgatnád Lockhart hencegését?

Attól függ. Piton ellenkezne? Mert ha igen, akkor inkább meghúznám magam, és fogcsikorgatva tűrném Lockhart fellengzős szavait. Nem mernék vitába szállni Pitonnal, az biztos. Persze Lockharttól még a hajam is kihullana, mert rettentően idegesítő.

12. Inkább egy lelkes Bellatrixszal vagy egy döhös Mollyval párbajoznál?

Egy dühös Mollyval párbajozni? Nem, nem és nem. Inkább próbálkoznék az őrülten vihorászó, izzó szemű Bellatrix-szal harcolni, mint Mrs. Weasley-vel, aki szerintem pillanatok alatt leterítene. 

13. Inkább a Roxfort Expresszel vagy inkább repülő autóval utaznál az iskolába?

Nem bírom az autókat, még szilárd talajon is rosszul vagyok bennük, nemhogy repülés közben. Vonatozni viszont szeretek, és a Roxfort Expressz különösen csábító közlekedési eszköz, így ezt választom.

14. Inkább megcsókolnád Voldemortot vagy együtt fürödnél Umbridge-dzsal?

*Elgondolkodik azon, hogy milyen őrült találhatta ki ezt a kérdést.*

Nehéz kérdés. Tekintve, hogy a Voldemortot játszó színész kevésbé... sápadtan és orral egészen jól néz ki, szerintem ezt választanám. Ha pedig Tom Dene
mként kellene, akkor pláne. Umbridge-dzsel fürödni valami borzasztóan beteg gondolat.

15. Inkább seprűn repülnél vagy hippogriffen?

Hippogriffen. A seprű borzasztóan instabilnak tűnik. A hippogriffek ugyan szeszélyesek, és finoman kell bánni velük, de azért mégis egy élőlény, aki ha leesnék talán, hangsúlyozom: talán, utánam kapna. 

16. Van olyan karakter, aki iránt máshogy éreztél a filmben mint a könyvben?

Igen. Ilyen mindig van. A könyvben egyenesen imádtam Lupint, míg a filmekben nem. Nem a színész tehet róla, de egyszerűen nem tetszett. 

17. Van olyan film, ami szerinted jobb volt, mint a könyv?

Nincs. Nem is értem, hogyan fordulhatott meg bárki fejében az, hogy ez így legyen. Nem, nem és nem. 

18. Ha megváltoztathatnál valamit a filmekben, mi lenne az?

A főszereplőnek és az anyjának ZÖLD szeme lenne. Nem barna, nem kék, nem is hupilila, hanem zöld. Nem hibáztatom a színészeket, ők igazán nem tehetnek róla, hogy ilyennek születtek, de azért annyi említés után, amelyben elmondták, hogy Harry szeme pont olyan, mint az anyjáé, azért ugyanolyan szemű embereket választottam volna...

19. Ha a megváltoztatnál valami a könyvekben, mi lenne az?

SPOILER

Az ikrek együtt maradtak volna, nem szakadtak volna el egymástól. Vagy azt, hogy Dobby életben maradt volna.

SPOILER VÉGE

20. Érzéseid szerint melyik házba tartoznál?

Legnagyobb vágyam, hogy a Hollóhátba kerüljek, mert ott vannak az okos, szorgalmas emberek, de sajnos pontosan tudom, hogy nem vagyok elég tehetséges ahhoz a házhoz. A Griffendélbe is szívesen mennék, bár bátor sem vagyok igazán, ezért tuti kilógnék on
nan. A Mardekárban nemes egyszerűséggel kiröhögnének. Érzéseim szerint Hugrabugos lennék, ami nem egy megtisztelő dolog, de...

21. Melyik tantárgy lenne a kedvenced?

Mágiatörténet. Annyira tipikusan rám vallana, hogy a legunalmasabb tantárgyat szeretem, amin még a tanár is elalszik, hogy ebben biztos vagyok.

22. Szerinted melyik a leghasznosabb varázsige?

Invito. Minden lusta varázslónak szüksége van erre. 

23. Melyiket választanád a Halál Ereklyéi közül?

A bodzapálcát, azt hiszem. A láthatatlanná tévő köpönyeg érdekesnek tűnik, és igen, mindenki szeretne egy olyat, de bevallom, nem tudom, hogyan hasznosíthatnám úgy, hogy ne legyen... kifogásolható a célom vele. A gyűrűhöz túl sok vér tapad, nem, azt semmiképpen sem szeretném. A bodzapálcát pusztán kizárásos alapon, ugyanis az nem sokban tér el a többi pálcától, csak marha nagy ereje van. Nem tudom, hogy kísértésbe vinne-e, de ezt egy gondolatjátékban csak nem kell figyelmbe vennünk, ugye?

24. Halál Ereklyéi vagy horcruxok?

A Halál Ereklyéi, ha muszáj választanom. Bár azok sem túl... tiszta eszközök, ha szabad ilyen különös módon fogalmaznom, korántse
m olyan veszélyesek, mint a horcruxok. Borzasztóan kegyetlen dolog lehet egy horcruxot létrehozni, többet meg pláne. Még a gondolatára is megborzongok.

25. Kedvenc Tekergő?

Lássuk csak... Lupint, a mi farkasunkat a filmbéli szereplése miatt annyira nem kedvelem, így őt nem választhatom. Féregfark egy szerencsétlen, kétszínű csúszómászó, de valljuk be, annyira nem végzi rosszul a kegyetlen munkát. Mivel elárulta a barátait, őt nem választhatom, pedig annyira nem utált karakter. Harry apját annál inkább gyűlöltem. Pitonnal kegyetlenül bánt, és mégis övé lett a nő. Tényleg beképzelt féreg volt, hiába mondtak róla csupa mézesmázos mesét a barátai. Már csak Sirius maradt, aki igen, nagyon szeretem. Jópofa volt, rendes és becsületes, ráadásul rengeteget szenvedett, amitől egy kicsit meg is zakkant. Ő a kedvencem. 

Ha van kedvetek, töltsétek ki ti is ezt a taget! 
Csíny letudva. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)