Ugrás a fő tartalomra

Ez vagy az? TAG

Sziasztok!

Ezúttal egy nagyon-nagyon rövid taggel érkeztem, amiben tulajdonképpen csak pár, a blogos világgal kapcsolatos kérdésre fogok válaszolni. Sajnos már nem emlékszem, hol találtam ezt, de remélem nem gond, hogy kitöltöttem. Szerintem érdekes kérdéseket tesznek föl, hiszen az alábbi témákról minden bloggernek megvan a véleménye. Kezdjünk is neki!

1. Wattpad vagy Blogger?

Szerintem mindkettő. Bár nem vagyok otthon a wattpades dolgokban, de szerintem alapvetően jól felépített oldal, viszont tényleg csak történetes blogoknak. A Blogger viszont kritikás, design és mindenes blogoknak is otthont ad, hiszen teljes mértékben alkalmas az ilyesmire is. Nálam amúgy sem meghatározó, hogy ki min ír, szóval nem állok egyik pártján sem.

2. Szereplő menüpont vagy inkább ne?

Mostanában nagyon kevés történetes blogot olvasok, pedig legalább százra fel vagyok iratkozva, mondván, egyszer csak eljutok odáig, hogy belekukkantsak ebbe és ebbe. Eleinte jópofának tartottam, hogy van ilyen modul, mert akkoriban még nem vettem annyira komolyan ezeket az írásokat. Később azonban, ahogy kezdtem rájönni, hogy valójában ez az egész blogközösség egy kicsit több, mint néhány kamasz játszadozása a szabadidejében, a szereplő menüpont jelentősége is egyre kisebb lett. Mostanában már nem nagyon nézek fel rájuk, mert egyáltalán nem izgat. Lehet, hogy a sablonos karakterek is betettek, de nem tudom csak ezt a jelenséget megnevezni egyedüli okként. Viszont azt sem mondhatnám, hogy kimondottan zavar, ha van, maximum nem nézem meg. Persze, ahogy az elő szokott fordulni, ha egy történetben mellőzik a leírásokat, akkor azért ajánlott rá vetni egy-két pillantást, de bevallom, amennyiben én ilyesmivel szembesülök, nem igazán szoktam belemélyedni a történetbe.

Ez egy szép, hosszú megfogalmazása volt annak, hogy igazából egyáltalán nem érdekel, hogy valaki tesz-e be képeket a szereplőkről vagy sem. 

3. Angol vagy magyar? 

Ez a kérdés a címekre értendő. Sok kritikus felrója a bloggereknek, hogy bár magyarul írnak, a történet és/vagy a fejezetek címe angol. Nem látják benne a logikát, és bevallom, én sem. Szerintem mondjuk nagyon jól hangzik egy csomó minden angolul, sőt, bár imádom a magyar nyelvet, de tudom, hogy rengeteg minden elég ocsmányul cseng benne, szóval tényleg nem ítélek el senkit sem azért, ha angol címmel ír. Hogy zavar-e, az attól függ, hogy értelmezni tudom-e a jelentését. Két éve tanulom a nyelvet, szóval aránylag sok mindent megértek, de azért akad egy-kettő, amit csak bámulok bambán, és amikor a netes fordítók csődöt mondtak, inkább bezárom a blogot. Ezenkívül még az is fel tud idegesíteni, ha hiba van a címben. Na, akkor tényleg nem olvasom el a blogot.

A saját írásomra vonatkoztatva a magyar címeket, neveket részesítem előnyben. Ez annak köszönhető, hogy még magyarul is elég béna vagyok a címadásban, így angolul biztos, hogy csődöt mondanék. Ezenkívül, bár meggyőződésem, hogy a magyar nevek rém furán és otrombán hangzanak, inkább használok naptárból kilesett, hazai neveket, mint angolt. 

4. Műprofil vagy az igazi?

Régebben bennem is felmerült az ötlet, hogy kitalálhatnék valami írói álnevet, hátha attól magabiztosabban viselkednék, de ez ugrott, hiszen híres vagyok arról, hogy amikor a képzelőerőt osztották, én éppen krimit olvastam, így nekem már egy cseppnyi sem maradt. Tehát inkább a sajátomon kezdtem ténykedni, de mivel a nevem egyébként is olyan hülyén hangzik, szerintem néhányakban még az is felmerült, hogy ez nem a valódi, anyakönyvezett nevem.

Másokat illetően nem igazán érdekel, hogy műprofiljuk van-e vagy sem. Egyedül az zavar, ha teljese kiejthetetlen, merő mássalhangzótorlódás neveket használnak, mert egyrészt akkor nem tudom megjegyezni őket, másrészt pedig a fejemben mindig összekuszálom a betűiket, és mindig megakadok, ha róluk gondolkodom. Azt pedig utálom. 

5. A cukimuki vagy a szarok a világra karakter?

Egyik sem. A cukimuki karakterek egyenesen az őrületbe kergetnek, főleg, mert a legtöbbjük tipikus Mary Sue. A szarok-a-világra-karaktert sem szeretem, mert a flegma emberektől kiráz a hideg még a való életben is.

Ha van kedvetek, töltsétek ki ti is!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)