Ugrás a fő tartalomra

KÖNYVAJÁNLÓ Siobhan Dowd: Éles és gyors sikoly

Sziasztok!

Ezúttal egy könyvajánlóval érkeztem, ami mostanában elég gyakori, ha jobban belegondolok. Igaz, ennek most nincs semmi jelentősége. Nem húzom tovább az időt, inkább bele is kezdek:
Információk


Az író

Siobhan Dowd-ról legelőször Patrick Ness egyik fantasztikus könyve kapcsán hallottam. A Szólít a szörny, amiből filmet is készítettek, eredetileg Dowd könyve lett volna, de ő tragikus körülmények között meghalt, így nem fejezhette be a művét. Dowd 1960-ban született, Oxfordban tanult és kutatásokat végzett a társadalmi nemek témakörében és etnikai kérdésekkel is foglalkozott. Első sikerei után létrehozta a Siobhan Dowd Alapítványt, amely hátrányos helyzetű gyermekeket segítésére szolgált. 2007-ben hunyt el, rákban. 

A könyv

Eredeti cím: A Swift Pure Cry
Műfaj/Kategória: ifjúsági regény (?)
Korhatár: 14+ 
Szemszög: E/3
Kiadó: Pongrác
Eredeti kiadás éve:  2006
Magyarul megjelent: 2010
Fordította: Szabados Tamás
Oldalszám: 384 
Ár: 2900 Ft
Molyértékelés: 90% (42 csillagozás)
Fülszöveg:
"Amikor ​​a tizenöt éves Michelle Talent anyja meghal, a lány szinte már elvakultan vallásos apja az alkoholban keres vigasztalást, így Shellnek kell gondoskodnia két fiatalabb testvéréről.
A mindennapok kilátástalanságában a fiatal lánynak két támasza van csupán: Rose atya, a naiv, fiatal pap, és Declan, Shell osztálytársa, akivel Shell intim kapcsolatba kerül. Ám Declan úgy dönt, elhagyja Írországot. Ekkor derül ki, hogy Shell gyermeket hordoz a szíve alatt… A lány először egyedül, később testvérei segítségével próbál megbirkózni az újabb kihívással. A botrány nemcsak a kis közösséget rázza meg, de az egész országban híre megy. Shell, akinek az élete a feje tetejére áll, kétségbeesetten próbálja megvédeni mindazokat, akiket szeret, akik fontosak számára. De rajta vajon ki fog segíteni?
A lírai hangú regény, amely elgondolkodtató képet fest a kisvárosról és lakóiról, tele van reménnyel, és sugárzik belőle a főszereplő bátorsága és emberi ereje. A zseniális Dowd szeretettel és megértéssel fordul szereplői felé, és még ebbe a szívfacsaró, komoly problémákat boncolgató, távolról sem tipikus tinitörténetbe is képes humort csempészni.
Ínyenc tizenéveseknek, gondolkodó kisvárosiaknak, valamint meglepődni vágyó nagyvárosiaknak kötelező! A fiatalon elhunyt, ír szülőktől származó Siobhan Dowd élete végén kezdett csak ifjúsági könyveket írni, mégis mind a négy könyve számos díjat és jelölést mondhat magáénak. Halála előtt létrehozta a Siobhan Dowd Társaságot, amely ifjúsági regényeinek jogdíjait kezeli, és amely hátrányos helyzetű fiatal olvasók támogatását tűzte ki céljául."
A véleményem

A történet

Az elején bevallom, nagyot csalódtam a könyvben. Reméltem, hogy az a lírai hang a stílusban is meg fog látszódni, de szomorúan vettem tudomásul, hogy a szóhasználat hétköznapi, már-már túl egyszerű, puritán. Nem különösebben kötött le, de tény, hogy igazán emészthető volt általa a történet. További homlokráncolást idézett elő a rengeteg vallásos jelenet. Srácok, nekem nincsen bajom a hívőkkel, bár én magam agnosztikus vagyok. (Anyám református, apám görög-katolikus, mindketten ateisták, én meg agnosztikus vagyok. Ez aztán a felhozatal.) Ennek ellenére irritáló volt az a sok ima, erőltettetnek, álszenteskedésnek tűnt az egész. 

Később azonban elviselhetőbbé, sőt, indokolttá vált minden. A történet lassan indult be, szinte nem is szólt semmiről. Később azonban szívfájdító jelenetek sorjáztak elénk, egyre durvább és lélekölőbb lett minden, és a tetőpont eseményei sokként értek engem. Fantasztikus és borzasztó regény volt ez, ami egészen az ember lelkéig hatolt. A történet kifejezetten depresszív, de közben gyönyörű is. 

Kinek ajánlom?
- aki bírja a komor, fájdalmas történeteket
- aki kedvelte Patrick Ness történeteit
- aki egy igazán jól felépített történetet akar olvasni
- aki úgy gondolja szörnyű az élet
- és aki úgy gondolja, hogy fantasztikus

Sajnálom, hogy ma csak ilyen keveset írtam, majd legközelebb igyekszem hosszabban írni. Olvastatok már valamit Siobhan Dowd-tól? Ha igen, mit? Ajánlanátok más könyvét? Véleményeiteket, gondolataitokat, észrevételeiteket írjátok meg kommentben! Üdv: Kriszti :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)