Ugrás a fő tartalomra

Back To School #6 10 aranyköpés

Sziasztok!

Vannak dolgok, amiket nem lehet megunni: a cicákat, a kutyákat, a könyveket, a zenét éééés... az aranyköpéseket. Gondoltam most, hogy beköszöntött az ősz és már a suli második-harmadik hetét tapossuk, ideje volna egy kicsit humorosra venni a figurát.


1. Olvasni jó dolog

Szituáció: A némettanár bejön, arcán grimasz. Jól ismert akcentusával köszön, mi leülünk, mint a jó gyerekek. 

- Tanárnő, kijavította a dolgozatokat?
- Igen, ki - mondja nagyot sóhajtva, zavartan körülnéz, és kelletlen mozdulatokkal előveszi a papírköteget. - Volt egy szabad fél órám...
- Rosszak lettek? - érkezik a bátortalan kérdés, mézesmázos mosollyal karöltve.
- Olvastam volna inkább könyvet.

2. #NapiLevi

Bölcsesség az egyik kedvenc osztálytársamtól. Éppen a büfében vásárolt hatalmas, rántott hússal, salátával és majonézzel megrakott szendvicsét próbálta a maradék 1 percben megenni, mikor elhangzott a következő mondat:

"Ez a szendvics olyan, mint az életem: szétesik."
3. Egy arcképvázlat a 21. század irodalmából, avagy az amatőr vicclapok megújítója, Kaulics Krisztina

Nem azt mondom, hogy humoros vagyok, de a következő három viccet én találtam ki.

- A Héja-nász az avaron egy régimódi vers.
- Miért?
- Mert abban marADY.

Az Odaát-fanok fogják érteni, remélem senki sem fogja mellre szívni:

- Miért csúnya Ruby?
- Mert szemrontó. (SAMrontó.)

És egy egyszerű, fárasztó szóvicc:

- Hogy hívják, amikor tömegesen halnak meg alváshiány következtében?
- Hull a fáradt. 

4. A Karvázy-effektus

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy angoltanár, akit az anonimitás védelme alá vonnék, ha az adott jelenség nem az ő nevéhez kapcsolódna. Ez az angoltanár ügyesen beszélt angolul: a kiejtésével és a humorával az összes szakmabelit kenterbe verte, azonban hiányzott belőle az a valami, amit elhivatottságnak és megfelelő tanári képzettségnek neveznek. Ezáltal történhetett meg az, hogy kilencedikben az osztály informatika fele ötös átlagot produkált félévkor. Mármint 5,00-s átlagot. Ez a Karvázy-effektus. Ezt a kifejezést legelőször szeretett osztályfőnökünk használta (matek- és fizikatanár, szóval érthető a frappáns névadás), amikor egy másik, immáron meg nem nevezett informatikatanárunk szintén hasonlóképpen osztályzott.

5. Nyomás alatt

Szituáció: Idén kisérettségiztünk magyarból. Mindenki izgult, bár elárulom, hogy annyira senki sem terhelte le magát, hiszen csak egy-egy témazáró jegyet ért a felelet, még ha súlyozottan is. Én aránylag korán sorra kerültem, de rászántam a szabad időmet arra, hogy leadjam a drótot a még mindig verejtékező osztálytársaimnak. Írtam nekik facebookon:

"Shakespeare-nél a jellemábrázolás a hangsúlyos."

Az egyik osztálytársam ennyit kérdezett:

"Kié? Shakespeare-é? Vagy a műé?"
Visszaírtam neki, mert nem akartam szemét lenni... (Annyira.)

"Igen, a műé xd" 

6. Az irodalmi hasonlatok csúcsa

Múltkor beszélgettem az egyik - egyébként intelligens - osztálytársammal. Hogy, hogy nem éppen valami sikamlósabb téma került szóba, amit persze elblicceltünk. Az osztálytársam benyögte:

"Olyanok vagyunk, mint a Szózat: egyből a lényegre térünk."

7. És még mindig az irodalom

Ugyanez az osztálytársam előállt a legjobb irodalmi viccel:

- Ki a legjobb katona a magyar költők közül? 

Tudom, IQ-ból mindenki azt válaszolná, hogy Balassi, hiszen végvári katona volt. Mások inkább Katona Józsefet mondanák, bár ő drámaíró volt, nem költőként tartjuk számon. De nem... Mindannyian tévedtek.

 - Csokonai Vitéz Mihály.

8. Le a felvilágosodással!

Szituáció: Fizikaóra. A teremben tetőablakok vannak, ahol unos-untalan besüt a nap. A tanárnő megáll a katedrán, végignéz az osztályon: mindenki igyekszik elkerülni a tavaszi nap verőfényes sugarait, aztán előáll a világmegváltó ötlettel:

- Kapcsoljuk le a Napot!

9. Tükörfordítás 

Szituáció: Németóra. A belső és külső tulajdonságokat ismételtük, a tankönyvben horoszkópok szerepeltek. Padtársam, egy magas, szőke, enyhén árja kinézetű srác (amúgy az egyik legjobb barátom), felém fordul és megkérdezi:

 - Mi a warmherzig? (Tükörfordítás: melegszívű.)
 - Lobbanékony - súgtam neki vigyorogva és a fejemet ráztam. (Elég gyakran fordul elő, hogy ilyesmit csinálok: hagyom, hogy téves információkat igaznak higgyen vagy éppen olyat súgok neki, ami nem jó, de csak akkor, ha nem azon múlik mondjuk a jegye... Így bosszulom meg, hogy sosem figyel, lusta és hogy az én megoldásaimat kiabálja be órán és ő kapja meg értük az elismerést.) 

A következő nap folytattuk a feladatot, és az volt a feladat, hogy mondjuk el, mi igaz a horoszkópunkból ránk és mi nem. Az óra előtt mondtam neki, hogy valójában a szó nem is azt jelenti, hogy lobbanékony, hanem azt, hogy melegszívű. Nem hitt nekem. Később hangoztatta az órán, hogy köszöni szépen, ő nem warmherzig, és ebben mindenki egyet is értett vele. Aztán megkérdezte a tanárt:

- Tanárnő, a warmherzig azt jelenti, hogy lobbanékony, ugye?
- Nem, a warmherzig az azt jelenti, hogy melegszívű. Gondolkodjunk már egy kicsit gyerekek!
És így derült ki, hogy senki sem tartja melegszívűnek... :D

10.  Elgondolkodtató kérdés

A gondolatsor, amiben nem lehet hiba:

"Ha én most hazamegyek... Akkor én leszek az otthon melege?" 

Köszönöm, hogy végigolvastad ezt a bejegyzést! Hogy a némettanárom szavajárásával éljek: remélem, nem lettél ettől agyamputált (szerintem tuti levédette ezt a szót!), és élvezted ezeket az apróságokat. 
Üdv: Kriszti :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)