Sziasztok!
Vannak dolgok, amiket nem lehet megunni: a cicákat, a kutyákat, a könyveket, a zenét éééés... az aranyköpéseket. Gondoltam most, hogy beköszöntött az ősz és már a suli második-harmadik hetét tapossuk, ideje volna egy kicsit humorosra venni a figurát.
Szituáció: A némettanár bejön, arcán grimasz. Jól ismert akcentusával köszön, mi leülünk, mint a jó gyerekek.
Vannak dolgok, amiket nem lehet megunni: a cicákat, a kutyákat, a könyveket, a zenét éééés... az aranyköpéseket. Gondoltam most, hogy beköszöntött az ősz és már a suli második-harmadik hetét tapossuk, ideje volna egy kicsit humorosra venni a figurát.
1. Olvasni jó dolog
Szituáció: A némettanár bejön, arcán grimasz. Jól ismert akcentusával köszön, mi leülünk, mint a jó gyerekek.
- Tanárnő, kijavította a dolgozatokat?
- Igen, ki - mondja nagyot sóhajtva, zavartan körülnéz, és kelletlen mozdulatokkal előveszi a papírköteget. - Volt egy szabad fél órám...
- Rosszak lettek? - érkezik a bátortalan kérdés, mézesmázos mosollyal karöltve.
- Olvastam volna inkább könyvet.
2. #NapiLevi
Bölcsesség az egyik kedvenc osztálytársamtól. Éppen a büfében vásárolt hatalmas, rántott hússal, salátával és majonézzel megrakott szendvicsét próbálta a maradék 1 percben megenni, mikor elhangzott a következő mondat:
"Ez a szendvics olyan, mint az életem: szétesik."
3. Egy arcképvázlat a 21. század irodalmából, avagy az amatőr vicclapok megújítója, Kaulics Krisztina
Nem azt mondom, hogy humoros vagyok, de a következő három viccet én találtam ki.
- A Héja-nász az avaron egy régimódi vers.
- Miért?
- Mert abban marADY.
Az Odaát-fanok fogják érteni, remélem senki sem fogja mellre szívni:
- Miért csúnya Ruby?
- Mert szemrontó. (SAMrontó.)
És egy egyszerű, fárasztó szóvicc:
- Hogy hívják, amikor tömegesen halnak meg alváshiány következtében?
- Hull a fáradt.
4. A Karvázy-effektus
5. Nyomás alatt
Szituáció: Idén kisérettségiztünk magyarból. Mindenki izgult, bár elárulom, hogy annyira senki sem terhelte le magát, hiszen csak egy-egy témazáró jegyet ért a felelet, még ha súlyozottan is. Én aránylag korán sorra kerültem, de rászántam a szabad időmet arra, hogy leadjam a drótot a még mindig verejtékező osztálytársaimnak. Írtam nekik facebookon:
"Shakespeare-nél a jellemábrázolás a hangsúlyos."
Az egyik osztálytársam ennyit kérdezett:
"Kié? Shakespeare-é? Vagy a műé?"Visszaírtam neki, mert nem akartam szemét lenni... (Annyira.)
"Igen, a műé xd"
6. Az irodalmi hasonlatok csúcsa
Múltkor beszélgettem az egyik - egyébként intelligens - osztálytársammal. Hogy, hogy nem éppen valami sikamlósabb téma került szóba, amit persze elblicceltünk. Az osztálytársam benyögte:
"Olyanok vagyunk, mint a Szózat: egyből a lényegre térünk."
7. És még mindig az irodalom
Ugyanez az osztálytársam előállt a legjobb irodalmi viccel:
- Ki a legjobb katona a magyar költők közül?
Tudom, IQ-ból mindenki azt válaszolná, hogy Balassi, hiszen végvári katona volt. Mások inkább Katona Józsefet mondanák, bár ő drámaíró volt, nem költőként tartjuk számon. De nem... Mindannyian tévedtek.
- Csokonai Vitéz Mihály.
8. Le a felvilágosodással!
Szituáció: Fizikaóra. A teremben tetőablakok vannak, ahol unos-untalan besüt a nap. A tanárnő megáll a katedrán, végignéz az osztályon: mindenki igyekszik elkerülni a tavaszi nap verőfényes sugarait, aztán előáll a világmegváltó ötlettel:
- Kapcsoljuk le a Napot!
9. Tükörfordítás
Szituáció: Németóra. A belső és külső tulajdonságokat ismételtük, a tankönyvben horoszkópok szerepeltek. Padtársam, egy magas, szőke, enyhén árja kinézetű srác (amúgy az egyik legjobb barátom), felém fordul és megkérdezi:
- Mi a warmherzig? (Tükörfordítás: melegszívű.)
- Lobbanékony - súgtam neki vigyorogva és a fejemet ráztam. (Elég gyakran fordul elő, hogy ilyesmit csinálok: hagyom, hogy téves információkat igaznak higgyen vagy éppen olyat súgok neki, ami nem jó, de csak akkor, ha nem azon múlik mondjuk a jegye... Így bosszulom meg, hogy sosem figyel, lusta és hogy az én megoldásaimat kiabálja be órán és ő kapja meg értük az elismerést.)
A következő nap folytattuk a feladatot, és az volt a feladat, hogy mondjuk el, mi igaz a horoszkópunkból ránk és mi nem. Az óra előtt mondtam neki, hogy valójában a szó nem is azt jelenti, hogy lobbanékony, hanem azt, hogy melegszívű. Nem hitt nekem. Később hangoztatta az órán, hogy köszöni szépen, ő nem warmherzig, és ebben mindenki egyet is értett vele. Aztán megkérdezte a tanárt:
- Tanárnő, a warmherzig azt jelenti, hogy lobbanékony, ugye?És így derült ki, hogy senki sem tartja melegszívűnek... :D
- Nem, a warmherzig az azt jelenti, hogy melegszívű. Gondolkodjunk már egy kicsit gyerekek!
10. Elgondolkodtató kérdés
A gondolatsor, amiben nem lehet hiba:
"Ha én most hazamegyek... Akkor én leszek az otthon melege?"
Köszönöm, hogy végigolvastad ezt a bejegyzést! Hogy a némettanárom szavajárásával éljek: remélem, nem lettél ettől agyamputált (szerintem tuti levédette ezt a szót!), és élvezted ezeket az apróságokat.
Üdv: Kriszti :)
Megjegyzések
Megjegyzés küldése