Ugrás a fő tartalomra

Miért szeretek németet tanulni?

Sziasztok!

Ma is egy személyesebb témáról írnék, de van ebben egy kis reklám jelleg is, mert remélem, hogy egy kicsit népszerűbbé tehetem ezzel a német nyelvet. Nem mintha az én nézettségemmel vagy legfőképp az én véleményemmel bármire is mennék, de mindenki számít! Ma tehát arról írok, hogy miért is szeretem a német nyelvet.
Logikus

A német nyelv, akárki akármit mond, logikus. Igaz, hogy egy teljesen értelmetlen alapra épül, azaz a névelőkre, de onnantól kezdve sztereotip rendezettséggel halad tovább, nagyon kevés dolog van benne, amit igazán be kéne magolni, legalábbis szerintem. 

OFF: Az egyik kedvencem részem egyébként a mögen igével kapcsolatos felismerés. A mögen egy segédige, azt jelenti, hogy szeretni. (Például: Ich mag (a segédige E/1-es ragozása) Ski fahren. = Szeretek síelni) Ennek van a múlt ideje: mochten, ami ugyebár szerettem. (Wenn ich war Kind, mochte ich Ski fahren. = Amikor gyerek voltam, szerettem síelni.) Ezenkívül adott egy szabály, amely szerint feltételes módban az a, o, u umlautot kap, azaz két pöttyöt, illetve az ige Präteritum múlt idejét kell használni. (Nem kezdek bele abba, hogy mi a Präteritum meg a Perfekt, a lényeg az, hogy két különböző múlt idő) Ez azt jelenti, hogy a mochten-ból möchten lesz. A möchte pedig azt, hogy szeretnék. (Ich möchte Floristin werden. = Virágárus szeretnék lenni) A felismerés akkor ért, amikor ezt a szabályt vettük tavaly, ugyanis a möchten már a feltételes mód bevezetése előtt is bevett szó, amit rengetegszer használunk. Tudom, hogy ez így most nem egy nagy sztori, de engem nagyon felvillanyozott, mikor rájöttem a LOGIKÁJÁRA. Egyébként hasonló módon történt ez angolban a would like to-val is...

Tükörfordítások, hasonló szavak

A németben rengeteg olyan szó létezik, ami tulajdonképpen pontosan ugyanúgy van kifejezve, mint magyarban, vagy éppen teljesen ugyanaz, csak németesen írva. Ezt én nagyon szeretem, nem tudom, miért. 

Hangzatos

Tudom, ezzel a nyelvvel egy egész világot le lehet igázni, de ettől függetlenül nekem tetszik, ahogy a németek beszélnek. Igaz, kissé nyers és gyors, de attól még kellemes.

Könnyű kiejtés

Hát, ez bizony egy hatalmas előnye a németnek az angollal szemben. Aki németet tanul az tudja, hogy csak ritkán fordul elő, hogy valamit nem tud kiejteni az ember. Nem kell töprengeni perceken át azon, hogyan ejti az ember a queue-t vagy az unbelievable-t. Még az is képes kiejteni mondjuk a Schneesturm szót, aki egyébként még életében nem hallott/látott német szöveget. Ezenkívül nem kell foglalkozni a hangsúlyokkal.

Összetett szavak (FORRÁS)

Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

Ez a szó hivatalos iratokban szerepelt, és egy törvényt jelölt

Ezt nem lehet ám minden nyelvben megcsinálni, a magyarban meg pláne. (Nyolc szótag? Ugyan!)
Egyszer egy némettanár azt mondta, hogy ha nem tudom, hogy valamit külön vagy egybe kell írni, írjam egybe, abból sosem lehet baj. 

(Sajnos, már nincs hatályban...)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)