Ugrás a fő tartalomra

TMI: Bookish edition

Sziasztok!

Ma egy hosszabb tag-gel jöttem. A könyves szokásaimról írtam benne, de néhány kérdés elég fura volt, és van, amit nem értettem. Ilyenkor úgy érzem, hogy nem is vagyok igazi könyvmoly, elvégre ők egész biztosan ismerik az OTP jelentését. És gondolom nem azt, hogy Országos Takarékpénztár... Jó olvasást!

1.) Melyik szereplőnek van a legjobb stílusa?

Gayle Forman – Ha maradnék, Mia

2.) Könyves szerelme(i)d?

Sosem voltam szerelmes egyetlen könyves karakterbe sem (filmesbe sem, nálam ez kimaradt), de ha a kérdést úgy értelmezem, hogy melyek azok a karakterek, amelyekhez vonzódnia tudnék, testileg, lelkileg, akkor a válaszom Park az Eleanor és Parkból, Szilkó az Akkor szakítsunkból és Michael Moscovitz a Neveletlen hercegnő naplójából.

3.) Valaha szeretett szereplő, akit mostanában kezdtél megutálni?

Beavatott trilógia – Tris, mert a filmben annyira ellenszenvessé tették, hogy a könyvben már képtelen vagyok a régi Trisként kezelni.

4.) Legnagyobb/leghosszabb könyv a polcomon?

Akkor az nem számít, ami nem fér rá? Egyébként egy Ady verseskötet, az számít? Miért van ennyi kérdésem? 

5.) A legnehezebb könyv a polcodon?

Bocaccio novellás kötete.

6.) Vannak könyves posztereid?

Nincsenek. Semmilyen poszterem nincsen. Nem vagyok túl jó a lakberendezésben, a díszítésben, a DIY dolgokban, és gyakorlatilag semmiben, amihez kézügyesség, kitartás, kreativitás vagy vállalkozó szellem kell. 

7.) Vannak könyves ékszereid?

Ékszereim sincsenek.

8.) OTP-d?

Öhm… fogalmam sincs, hogy ez mit jelent, de az előző kitöltő válaszaiból ítélve a kedvenc szerelmes párjaim.

Ron Weasley - Hermione Granger (HP)
Luna Lovegood - Neville Longbottom (HP)
Perselus Piton - Lily Evans (HP)
Eleanor - Park (Eleanor és Park)
Josie - Stue (Szerelem és más fura szavak)
John - Mary (Nem vagyok sorozatgyilkos)
Edina - Ervin (Időfutár)
John Watson - Sherlock Holmes (Sherlock Holmes-könyvek)

9.) Kedvenc könyvsorozatod?

Nem vagyok sorozatgyilkos trilógia
Chaos Walking trilógia











10.) Kedvenc filmadaptáció dalod?

Öhm… Ellie Goulding - Love me like you do. A filmet ugyan nem láttam, de a számot szeretem :) 




11.) Egy könyv/történet, amelyről azt kívánod, bárcsak folytatódna?

Nem vagyok sorozatgyilkos trilógia, és a kívánságom valóra is válik, mert folytatódik!

12.) Kedvenc egykötetes könyv?

Mark Haddon - A kutya különös esete az éjszakában

13.) Mióta olvasol?

Mióta megtanultam. Aktívan? Másodikos korom óta.

14.) Melyik roxforti házba tartozol?

Hollóhátba szeretnék, de sajnos nem vagyok elég intelligens hozzá, bár a szorgalmam megvan, így a Hugrabug.

15.) Mit keresel egy könyvben?

Helyesírási hibát. Izgalmat, rejtélyt, kedvelhető karaktereket, egy olyan valóságot, amely messzinek tűnik, de valójában közelebb áll hozzánk, mint azt hinnénk. És persze humort. Lehetőleg szarkazmust.

16.) Kedvenc idézeted?

Nincs. Nem szoktam idézeteket olvasgatni, és nem is nagyon jelölök ki nekem tetsző részeket. Persze, előfordult már, hogy egy-egy nagyon eltalált mondatot vagy bekezdést aláhúztam, kiírtam, átolvastam, de nincs kedvencem. Ha lenne, akkor biztosan valamilyen Agatha Christie könyvből lenne. Ő olyan megfigyeléseket tesz az emberek természetével kapcsolatban, amelyek még ma is általános érvényűek. Többek között is imádom. 

17.) Kedvenc író(nő)d?

Agatha Christie.

18.)Kedvenc borítód?

Nincs. A borítók szerintem egyébként sem fontosak. Nem nézegetni szoktam a könyveket, hanem olvasni. 

19.) Akciódús vagy romantikus?

Akciódús. Élvezem a cselekvések leírását, azt, ha pörögnek az események, hogy sosem lankadhat az ember figyelme, hogy mindig történik valami.

20.) Hova mész, ha valami szomorú történik az egyik könyvedben?

Tönkre. Sehova. Ott maradok, ahol vagyok, és próbálom feldolgozni az eseményeket. Szerintem nem is tudnám rávenni magam, hogy arrébb menjek.

21.) Mennyi ideig tart elolvasnod egy könyvet?

Van, hogy kevesebb, mint egy nap (egy nap=reggel nyolctól este tízig), de van, hogy egy hónap. Nem a könyv vastagsága, hanem annak tartalma számít.

22.) Mennyi ideig gyászolsz egy könyvet?

Olyan 1-2 óráig.

23.) Legkevésbé kedvenc könyved?

Háy János - A bogyósgyümölcskertész fia.
Leiner Laura - Hullócsillag
Denise Jaden - Soha nem elég
Jennifer Niven - Veled minden hely ragyogó
Böszörményi Gyula - Leányrablás Budapesten

24.) Pozitív dolog egy szereplőben?

Szarkazmusra való hajlam, intelligencia, határozottság, érzelmi nyíltság, jó megfigyelőképesség.

25.) Negatív dolgok egy szereplőben?

Szerencsétlenül kivitelezett poénok, túlzott sutaság (amikor a szereplő mindig, értsd MINDIG valamilyen ciki helyzetbe kerül. Unalmas!), sértődékenység, önsajnálatra való hajlam, álszentség, valamint függés a párkapcsolatától. (Hűha, az utolsó kivételével mindegyik jellemző igaz rám... El kéne gondolkodnom az életemen)

26.) Miért kezdtél el blogolni?

Mert jól esett. Jól esett, hogy leírhatom a véleményemet, a gondolatimat, anélkül, hogy valaki közbeszólna, és mégsem olyan üres és egyoldalú az egész, mint egy napló, nem kell beszámolnom szánalmas életem minden percéről, nem kell leírnom az érzelmeimet, hogy mennyire fáj vagy mennyire jó valami, ráadásul intézem valakikhez a szavaimat, nem csak lógnak a levegőben. Szóval abszolút önző célokból indítottam az egészet.

27.) Félelmetes könyv?

Madeleine Roux - Asylum 1. A bolyongó lélek... Elég parás volt, legalábbis szerintem. Szellemek, elmegyógyintézet, rejtélyes üzenetek megspékelve néhány nyomasztó témájú, komor képpel...

28.) A legutóbbi könyv, ami megsiratott?

Denise Jaden - Soha nem elég. És nem azért sírtam, mert olyan rossz volt.

29.) A legutóbbi könyv, amit 5 csillagra értékeltél?

Sosem értékelek így könyveket, főleg azért nem, mert szerintem ilyen skálán nem lehet pontosan kifejezni, hogy milyen egy könyv, viszont én nem értek eléggé ahhoz, hogy behatólag megvizsgáljam őket… Szóval erre nem tudok válaszolni.

30.) Kedvenc könyvcímed?

Agatha Christie – Örök éj
Rövid, tömör, sejtelmes és gyönyörűen hangzik. Más fordításban Végtelen éjszaka…

31.) A legutóbbi könyv, amit olvastál?

Patrick Ness/Siobhan Dowd - Szólít a szörny

32.) Mit olvasol éppen?

Gál Dorina - Aranyszív
J. R. R. Tolkien - A gyűrű szövetsége
Arthur Conan Doyle - Sherlock Holmes emlékiratai
Agatha Christie - Nyílt kártyákkal

33 .)A legutóbbi filmadaptáció, amit láttál?

James Dashner – Útvesztő

34.) Egy szereplő, akivel mindig beszélni akartál?

John a Nem vagyok sorozatgyilkostól. Szép párbeszéd lenne… Vagyis nem lenne, ugyanis John komótosan eltervezné, hogyan gyilkol meg, miközben fapofával meredne rám, én pedig képtelen volnék beszélni vele, hiszen ő egy hímnemű egyed, aki ráadásul szociopata. 

Sherlock Holmes, Poirot vagy Dexter Morgan és remek választás lenne, csak szerintem egyikükkel sem tudnék mit kezdeni, tekintve, hogy mennyire csodálom őket. 

Ha valaki olyannal kéne, akivel akár normális társalgás is kialakulhatna, akkor az általam kedvelt szereplők háromnegyede kiesik. A maradékból válogatva talán Charlie-t választanám az Egy különc srác feljegyzéseiből.

35.) Egy író, akivel mindig is beszélni akartál?

Mindegyik. Minddel beszélni akarok arról, hogyan jutott eszükbe az alapötlet, hogyan formálták a karaktereket, hogyan szőtték a cselekményszálakat, mindent meg akarok tudni a könyveik keletkezéséről, a módszereikről, a gondolkodásmódjukról. Ha egyet kéne választanom, akkor Aghata Christie lenne az. 

36.) Kedvenc olvasós nasi?

Nincs.

37.) Egy könyves világ, amiben szívesen élnél?

Az Újvilág Patrick Ness – Kés a zajban című könyvéből. Még akkor is, ha elég Zajos lenne. (Értitek, Zajos)

38.) Egy könyves világ, amiben nem szívesen élnél?

Panem az Éhezők viadal trilógiából. A telep Az emlékek őréből. Chicago a Beavatott trilógiából. Magyarország az Időfutár sorozatból. Tulajdonképpen semmilyen disztópikus világban nem élnék. Mind szörnyen korlátozott, sivár vagy igazságtalan. (Ez mondjuk igaz a mostanira is, de mindegy.)

39.) A legutóbbi alkalom, amikor megszagoltál egy könyvet?

A mai napon, amikor hazajöttem, és elővettem az aktuális olvasmányomat. Jó illata volt, bár az iskolatáskám és a tankönyveim szaga kissé elrontotta.

40) Furcsa veszekedések könyvekben?

Nem értem a kérdést.

41.) Kedvenc romantikus könyv?

Hm… Gyle Forman – Ha maradnék? Az mennyiben romantikus? 

42.) Írsz?

Igen. Volt is egy történetes blogom, de ez annyira elidegenedett tőlem, hogy inkább abbahagytam. Valójában negyedikes korom óta írok, a Harry Potter ihletett meg. Azóta sokat fejlődtem, de még most is gondom van a kitartással. Rengeteg ötletem volt már, de mindig elveszítettem az érdeklődésemet irántuk, hiába volt meg már az egész, a jelenetek, a fejezetek, a karakterek… Jelenleg is éppen benne vagyok egy történet kellős közepén (na jó, nem a közepén, de a legelején már túlléptem), és remélem, hogy ezúttal be tudom fejezni, hogy utána átjavítsam, elvégezzem a kellő munkálatokat rajta, és a többi… Aztán lehet, hogy készítek majd egy blogot, és kirakom, de az is lehet, hogy megpróbálom majd kiadatni, hátha sikerül. (Humoros vagyok, nem?)

43.) Kedvenc varázstárgy?

Danem horcrux naplója.

44.) Quidditch posztod?

Be se válogatnának…

45.) Egy zene, amiről egy könyv jut eszedbe?
I
magine Dragons: Radio active


Amikor Jeff Lindsey egyik Dexter könyveit olvastam, sokat hallgattam ezt. Annál a jelenetnél, amikor Jennifer a saját lábszárcsontját nézegeti, hirtelen felcsendült ez a dal. Ki is rázott a hideg. Azóta erre emlékszem, amikor hallgatom. Bár így is nagyon szeretem.

46.) Kedvenc könyves közösségi oldalad?

Moly.hu

47.) Használod?

Igen, bár nem rendszeresen. Túl lusta vagyok ahhoz, hogy mindig bejelölgessem mit olvasok vagy mikor fejeztem be. Inkább csak könyvekről olvasgatok itt.

48.) Kedvenc Fandom?

Hogy mi?

49.) Hány könyved van?

Kb. 40, talán kicsit több, és rengeteg ebook.

50.) Kit hívsz meg?

Olyat is kell? Akárkit, aki meg szeretné csinálni. Sőt, én nagyvonalú vagyok, és mindenkit meghívok! (Ugye nem kell fizetnem?)

Remélem tetszett ez a bejegyzés! További szép napot :) 

Megjegyzések

  1. Borzasztóan tetszik ez az egész. Imádom a blogod és a stílusod. Ölelés <3

    Ó, és vedd úgy, hogy meghívtál: https://keptelenesernyo.wordpress.com/2016/09/06/tmi-bookish-tag/

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)