Ugrás a fő tartalomra

A karácsonyról #3 - 5 dolog, amit szeretek a karácsonyban

Sziasztok!

Megérkeztem az ünnepi cikksorozatom harmadik részével! Igen, úgy tűnik, ezt is sikerül végigvinnem. Azt hiszem, fejlődök, ugyanis ebben az évben nemcsak üres ígéretekkel traktáltalak titeket, hanem a legtöbb esetben meg is tartottam a szavamat. Ha minden összejön, akkor 24-én a karácsonyi novellát is megosztom veletek. (Mondjuk, még nem írtam meg, de időm, mint a tenger, nem igaz?) Mivel már megint sokat beszéltem, lássunk is neki a listának!

1. Karácsonyfa díszítés

Harry Potter, mert csak :)
Régebben, amikor kicsi voltam, anyáékkal mindig együtt díszítettük a karácsonyfát. Sosem volt nagy mestermű, mert anya válogatás nélkül minden gömböt, jégcsapot és boát megvett, ami megtetszett neki, és valódi fenyőnk sem volt mindig. Sőt, egy-két alkalmat kivéve mindig is megelégedtünk műfenyővel. Elsősorban azért, mert a valódi nagyon macerás, és anya imád takarítani, másrészt pedig azért, mert valamiért mindig rettentő fontosnak tartottuk, hogy a rokonok gyerekei még véletlenül se nyelhessenek le egy tűlevelet. 

Mióta anyukámat előléptették, mindig dolgoznia kell 24-én, és apukámat is sokszor behívják. Emiatt most már nem együtt díszítjük a fát. Rám hárult a feladat. Igazából örülök neki, mert szórakoztató és hangulatos is. Az eredmény persze sosem túl esztétikus, főleg mert a macskák imádják az összes lengő-libegő díszt, ami rajta van, de én szeretem. Csúnya is, esetlen is, de a mienk.

2.  Karácsonyi filmek

Tudom, tudom, a legtöbb ember utálja a közhelyes, ezerszer látott, sztárokkal teletömött filmeket, de én... én nem. Lehet, hogy már láttam egy milliószor a Tapló Télapót, az Igazából szerelmet vagy a Reszkessetek, betörők!-et, és lehet, hogy mondtam már az osztálytársaimnak, hogy elegem van belőlük, de na... Én azért minden karácsonykor leülök a tévé elé, és végigzongorázom a műsort. Megnézem, ahogy Kevin ellátja a betörők baját, és nem érdekel, hogy egyetlen mozdulat sem tartogat számomra meglepetést. 

3. Rokonlátogatás

Lelövöm a poént: ez a pont később szerepelni fog az 5 dolog, amit utálok a karácsonyban posztban is. Egyelőre azonban arról szeretnék beszélni, hogy mit szeretek abban, hogy minden egyes karácsonykor meglátogatjuk a nagymamámat és a távolabbi rokonokat. 

Nem vagyok különösebben családcentrikus. Ami azt illeti, egyáltalán nem vagyok az. Szeretem a szüleimet, és igen, a nagynéniket, nagybácsikat, unokatesókat is. Ez viszont nem jelenti azt, hogy kedvelem is őket egytől-egyig. Keménynek hangzik, de... erről majd máskor. Tehát: Nem gyakran látogatom meg őket, és nagyon kevés időt töltök velük. A karácsony egy jó indok arra, hogy végre elbeszélgethessünk egy kicsit velük, megtudhatjuk, hogy s mint mennek a dolgaik, és anélkül cseveghetünk a kedvünkre, hogy bűntudatosan gondolnánk az elvégzendő feladatainkra. 

4. Nagytakarítás

Nem tudom, ki hogy van vele, de nálunk, mivel egyik nap mi vendégeljük meg a családot, mindig hatalmas a felfordulás. Már említettem, hogy anyukám imád takarítani. Nem is igazán az hajtja, hogy rendetlenség van, inkább arról van szó, hogy élvezi, ha felmosó vödörrel rohangálhat a lakásban, és közben hol nekem, hol pedig a macskáknak mondhatja, hogy "Ne lábatlankodj már, az Isten szerelmére!" 

Én persze jó gyerek vagyok, és szívesen segítenék neki, de előbb-utóbb úgyis elmegy a kedvem tőle, mert mindent utánam csinál. Felporszívózok, még átsöpri a szőnyeget. Elmosok egy poharat, visszateszi a mosogatóba. Elpakolok a szobámban, biztosan átvariálja a polcaimon lévő cuccokat. Mindegy. 

A lényeg az, hogy ünnepekkor mindig nagy a nyüzsgés, és mindenki a legjobb formáját hozza. A lakásnak csillognia kell. Ha véletlenül rend van itthon, az sem baj, mert legalább át lehet rendezni a lakást! Az nemcsak időt vesz el, de elég nagy kupit csinál ahhoz, hogy mindenkinek égnek álljon tőle a haja. 

Mindezen dolgok ellenére én szeretem, amikor mindenki azon mérgelődik itthon, hogy miért nem lehet hagyni, hogy érvényesüljünk, és valahol másutt téblábolni. Valahogy összehozza a családot ez a közös zsörtölődés.

5. Ajándékbontás

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem vagyok kíváncsi arra, mit fogok kapni karácsonyra. Őszintén szólva, anyukám is, a legjobb barátnőm és egy másik barátom is elkezdte már mondani, hogy milyen remek dolgot talált nekem, és biztos örülni fogok neki, de természetesen nem mondják el. Inkább húzzák az agyamat... 

Mindazonáltal nem arra a részére gondoltam az ajándékozásnak, amikor én megkapom a csomagokat, hanem arra, amikor a család és az osztálytársak kibontják a nekik szánt ajándékokat. Na igen, akkor egyszerűen görcsben van a gyomrom az izgalomtól! Hogy én mégis mennyire várom azt a pillanatot, amikor meglátják, mit kaptak! Mondjuk nem vagyok valami jó ajándékozó, mert sem kreatív, sem bőkezű nem vagyok, de ezt eddig még senki sem merte a szemembe mondani. 

Köszönöm szépen, hogy elolvastátok a bejegyzésemet! Ti mit szerettek a karácsonyban? Mi az, ami miatt úgy érzitek, ez az ünnep nemcsak a vásárlásról szól? Véleményeiteket, gondolataitokat, észrevételeiteket írjátok meg kommentben!
Üdv: Kriszti :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)