Ugrás a fő tartalomra

Alessnadro Gatti: A Kobra bosszúja (Sherlock, Lupin és én 7.)

Sziasztok!

Érdekes, hogy míg rengeteg "felnőtt" könyvről úgy vélekedem, hogy konkrétan pocsék, addig egyes gyerekeknek szánt műveket imádok. 17 évesen igazán kinőhetnék már az ilyen típusú könyvekből, de az a szörnyű igazság, hogy sokszor ezek igényesebbek, kidolgozottabbak, sőt izgalmasabbak, mint az fiatal felnőtteknek szánt művek. A Sherlock, Lupin és én sorozat már az első ( ami az én esetemben  a második volt) résznél megfogott. A lelkesedésem pedig még mindig nem múlt el, ugyanis részről részre egyre jobban kötődöm ehhez a könyvhöz. 



Információk

Az író

Alessandro Gatti olasz író, műfordító és forgatókönyvíró. A Sherlock, Lupin és én című könyvsorozaton kívül a nevéhez fűződik még a Klinkusz és a sárkány könnye gyermekkönyv is, illetve közreműködött a Macskadetektívek megírásában is. 

A könyv

Eredeti cím: ?
Korhatár: - 
Műfaj/Kategória: krimi, ifjúsági- gyermekregény
Kiadó: Manó Könyvek
Eredeti kiadás éve: ?
Magyarul megjelent: 2016
Fordította: Todero Anna
Ár: 2990 Ft
Oldalszám: 256
Fülszöveg: 
"Ki az a Kobra?
Ti is nagyon várjátok már, miképp folytatódik a három jóbarát története? A regénysorozat egyre nagyobb meglepetéseket tartalmaz!
A Sherlock, Lupin és én-sorozat 7. részében Irene visszatért az apjával Londonba, ahol újra találkozik két jó barátjával, Sherlockkal és Arsene-nel. De nincs ideje, hogy örüljön az újbóli találkozásnak, mert a ház törékeny békéjét különös esemény zavarja meg: Horatio Nelson, Adlerék nélkülözhetetlen főkomornyikja egyszerűen eltűnik, mindössze pársoros üzenetet hagy a családnak.
Irene biztos benne, hogy a váratlan esemény mögött valami furcsaság rejtőzik, és elhatározza, hogy barátai segítségével nyomozni kezd. A főkomornyik eltűnése egy titokzatos bűncselekménnyel áll kapcsolatban, amely a londoni dokkokban történt. A rejtély gyökerei a távoli, varázslatos indiai gyarmatokra, egy törpékből álló indiai bérgyilkos szektához nyúlnak vissza…"
A sorozat további kötetei: A fekete dáma (Sherlock, Lupin és én 1.), Utolsó felvonás az Operában (Sherlock, Lupin és én 2.), A skarlátvörös rózsa rejtélye (Sherlock, Lupin és én 3.), A katedrális árnyéka (Sherlock, Lupin és én 4.) A fehér kastély (Sherlock, Lupin és én 5.), A Szajna árnyai (Sherlock, Lupin és én 6.), Szfinx a Hyde Parkban (Sherlock, Lupin és én 8.)

A véleményem

A történet

Hőseink ezúttal Angliában őrjítik meg a rendőröket, akiknél természetesen még mindig okosabbak. Irene édesanyja tragikus halála után úgy tűnik, ezúttal véglegesen Angliába költözik, ahol összeakad Sherlockkal és Lupinnel is. Ekkor azonban történik valami, amire senki sem számított: Horatio, a hűséges Horatio egyszer csak felmond a munkahelyén, és nyomtalanul eltűnik. A férfi azonban nem számolt azzal, hogy a három gyerek kinyomozza hollétét, ők azonban arra nem számítottak, hogy ismét egy bűnügybe csöppennek bele. (Igen, ők voltak az egyetlenek, akik ezt nem sejthették előre.)

Gattinál mindig megemlítem, hogy milyen szép a könyv stílusa, nem véletlenül. Szerintem a sorozat végére már a könyökötökön fog kijönni az a sok jó, amit mondok róla, de a fordító is és valószínűleg Gatti is nagyon ügyesen bánt a szavakkal. A történet ezúttal is mozgalmas volt, panaszra igazán nem lehet okunk. 

A karakterek 

Irene Adler és a két fiú között most már komolyan bonyolódnak a dolgok, Arsene egyre jobban kimutatja az érzéseit, és a lopottan ejtett csókok feltüzelik a hangulatot. Irene sokszor látott helyzetbe kerül, de ő nem ragad le ott, ahol mások fejezeteken át pattognak, helyette a kalandokra koncentrál. Belevaló lány, aki ízig-vérig nő is. 

Arsene mindig is fogékony volt a bűnözésre, nem egyszer elcsent már ezt-azt a jó cél érdekében természetesen, de ezúttal úgy tűnik, ez az életmód kezdi magával rántani. Őszintén aggódom érte, ugyanis a leghalványabb fogalmam sincs arról, hogy mi lesz a sorsa, míg a másik két karakternél tisztában vagyok vele. Ennek ellenére még mindig szimpatikus.

Sherlock sejtésem szerint már mindent tud Irene és Arsene kapcsolatáról, de túlságosan... nos, Sherlock Holmes ahhoz, hogy ezt a lány vagy a barátja orrára kösse. Keményen tartja magát, és egyre okosabb, a képességei rohamosan fejlődnek. 

Kinek ajánlom? 
- aki szereti a krimiket
- aki unja a szerelmes nyavalygást

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésemet, remélem tetszett. Ti szeretitek ezt a sorozatot? Véleményeiteket, gondolataitokat, észrevételeiteket írjátok meg kommentben!
Üdv: Kriszti :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

15 dolog, amit csak az Odaát fanok értenek

Sziasztok! Mostanában méltatlanul hanyagoltam a Sherlockot és az Agymenőket is (oh, istenem, ne tudjátok mekkora bűntudatom van emiatt. még a 9. évadot sem láttam, pedig mióta kijött már!), viszont annál több időm volt az Odaáttal foglalkozni. Összeszedtem hát néhány dolgot, amit tényleg csak azok érthetnek, akik nézik a sorozatot, illetve amelyek kiakasztanák azokat, akik nem. Tulajdonképpen sírva rohannának szentelt vízért meg papért, hogy na akkor kezdődjék az ördögűzés, míg mi halálos nyugalommal várnánk, míg a két Winchester vagy a Pokol Királya meg nem jelenik reverendában. A szívetek mélyén ti is tudjátok, hogy nem túlzok...

Sherlock Holmes összes ingyen

Sziasztok!  A mai bejegyzésben szeretnék segédkezet nyújtani mindenkinek, aki Sherlock Holmes rajongó, és sajnos nincs lehetősége arra, hogy megszerezze Doyle eme gyűjteményét (Hogy ki adhatta el ezt a kincset, nem tudom, de ezúton is megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak érte.) Ennek a második kötetét azonban már tényleg nem lehet sehol sem megtalálni, ami szerintem nemcsak engem kerget őrületbe. És az még csak hagyján, hogy egybe nem lehet megkapni ezeket a novellásköteteket, de önálló kiadásban sem fellelhető egyik sem. (Na jó, ez nem teljesen igaz: A sátán kutyája című ismert darabot meg lehet venni, de A félelem völgyét már nem, továbbá a Sherlock Holmes esetnaplóját és a Sherlock Holmes: Az utolsó meghajlást sem.) . Úgy sejtem, ilyenből akad bőven, ugyanis én speciel tűvé tettem az egész világot a Sherlock Holmes összes története I. című darabért, és így is egyetlen egy darabot találtam belőle, méghozzá antikváriumi példányt. Miután hónapokig gyötrődtem azon, h

100 kérdés TAG

Sziasztok! Most egy kimerítően hosszú és nehéz taggel jöttem, gondolván, szeretnétek megtudni rólam olyan információkat, hogy éppen mit hallgatok, vagy hogy láttam-e már szellemet. Ugye izgatottak vagytok? Én mindenképpen, hiszen soha nem akartam elárulni nektek, hogy három év múlva tizenkilenc leszek. (Hallom a döbbent kiáltásokat.)